Monday, August 27, 2018

PEWDIEPIE

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :)

      Okay harini saya akan cerita serba sedikit tentang bintang youtube iaitu Pewdepie atau nama sebenarnya Felix Arvid Ulf Kjellberg yang dilahirkan di Sweden.Okay dia ni suka buat gameplay untuk game2 bergenre horor dan aksi seperti Layers of Fears,The Evil Within,The Last of Us dan banyak lagi lah kalau nak list semua memang tak habis.Dia jugak dinobatkan sebagai channel youtube nombor 1 kerana mempunyai subscribers paling banyak yang kini seramai 65,496,455 subscribers.



Sumber:http://gametyrant.com/news/popular-gaming-youtuber-pewdiepie-deleting-his-youtube-today








.Jadi, kerja dia ni buat video je sehinggakan gaji lebih daripada pak menteri.Dia punya pasangan juga merupakan bintang youtube yang comel bernama Marzia Bisognin ataupun nama channel youtubenya iaitu cutiepiemarzia.Pewdiepie amatlah terkenal sehinggakan ada game yang dibuat pasal dirinya iaitu 'Pewdiepie:Legend of the Brofist'.Di setiap hari jumaat,dia akan buat vlog yang bergelar'Friday With Pewdiepie'.Fanbasenya bernama 'Bro army'.Disebabkan dia ni,ramai yang bercita-cita untuk bermain game di youube untuk jana pendapatandan yang paling berjaya dan terkenal di Malaysia adalah channel youtube yang bernama Rezzadude.takat itu sahaja untuk entri kalini.Sekian.








sumber:http://superepicfailpedia.wikia.com/wiki/File:Brofist_Bro_Army_Logo.png
Sumber:https://daily.wizbii.com/cutiepiemarzia-talented-young-youtuber-creativity/
 sumber:https://www.amazon.fr/This-Book-Loves-You-PewDiePie/dp/1101999047

No comments:

Post a Comment

Long Rowing

Assalamualaikum. Long Rowing This is a story of how I lead a kayaking race expedition to Bunga Mas 6. Our expedition were joined by ...