Monday, August 20, 2018

My favourite nasi goreng!

Asalamualaikum sahabat!

 Jadi untuk entri pada kali ini saya bercadang untuk berkongsi kepada sahabat-sahabat semua tentang makanan kegemaran saya iaitu nasi gorenggggggggg heheh nyumnyum... Sebenarnya sejak kecil lagi saya dilahirkan dengan selera makan yang sangat bagus dan kuat dengan kelebihan tersebut saya mampu makan apa sahaja yang terhidang di hadapan saya yang penting makanan tersebut masih dalam keadaan elok dan berstatus halal kerana saya ialah seorang muslim :) jadi dipendekkan cerita dalam kepelbagaian makanan yang pernah saya jumpa dan saya makan setakat ini di dalam hidup saya, saya tetap jatuh hati pada satau-satunya menu yang paling membuatkan saya tidak pernah menyesal untuk menjadi seorang warganegara Malaysia iaitu nasi gorengggggggg! Dalam kepelbagaian jenis nasi goreng yang ada di dalam Malaysia saya boleh katakan saya menyukai kesemuanya heheh :) Nasi goreng kampung, nasi goreng USA, nasi goreng petai dan banyak lagi semuanya merupakan menu teragung bagi diri saya nyumnyumm.. Di sisni saya sertakan sekali beberapa gambar nasi goreng kegemaran saya! :)


Nasi goreng petai sotong
google.com
Nasi goreng petai sotong! sahabat semua harus mempercayai saya bahawa makan nasi goreng ini bersama sambal petai akan membuatkan shabat semua menitiskan air mata kegembiraan kerana dengan merasakan kunyahan pertama nasi goreng ini shabat semua pasti memahami apa itu erti nikmat dunia!

Nasi goreng Udang Sotong Ayam

google.com
Nasi goreng udang, sotong dan ayam! Hanya perlu digandingkan dengan air milo ais dan anda akan merasakan tiada kenikmatan dunia 0.2!




Nasi goreng kampung

google.com

Siapa jje tidak sukakan nasi goreng kampung? aarrghh!! I just can not brain!




Nasi goreng tomyam

google.com

Sesungguhnya nasi goreng tomyam tidak akan pernah mengecewakan sahabat-sahabat percayalah!

No comments:

Post a Comment

Long Rowing

Assalamualaikum. Long Rowing This is a story of how I lead a kayaking race expedition to Bunga Mas 6. Our expedition were joined by ...