Sunday, August 26, 2018

FALCON RC

Falcon rc adalah nama team rugby yg diberikan oleh coach rugby kami iaitu pak syed dan pak zaf..pada mulanya batch aku memberi nama phython rc tetapi tidak sesuai dgn sekolah kami yg berada di Langkawi..oleh itu kami bersetuju dgn nama yg diberikan oleh coach rugby yg meletakkan nama salah satu spesis burung helang...
PERTAMA KALI AKU BERGIAT DALAM SUKAN RUGBY
Pada mulanya,aku tidak berminat utk bermain rugby kerana aku lebih fokus kepada sukan bola sepak..tetapi pada waktu itu,cg pendidakan jasmani aku dan jgak coach rugby sekolah telah menarik minat aku utk bergiat dalam sukan rugby..beliau selalu menyidir aku dgn mengatakn sukan bola sepak tidak akan pergi jauh dan tambahnya lagi sekolah hanya menghantar pasukan bola sepak ke tournament di dalam Langkawi sahaja..pada petang itu aku menyuruh kawan aku iaitu greng utk mengajar cara balingan dan cara bermain rugby..selepas itu aku telah menghadiri selection rugby sekolah bawah 14 tahun utk pergi ke tournament di sekolah tunku abdul rahman di alor star kedah..itulah kali pertama tournament rugby yg aku mengambil bahagian dan juga kali pertama aku mewakili sekolah ke tournament luar Langkawi..ternyata kegembiraan pada waktu itu tidak dapat digambarkan..



No comments:

Post a Comment

Long Rowing

Assalamualaikum. Long Rowing This is a story of how I lead a kayaking race expedition to Bunga Mas 6. Our expedition were joined by ...