Sunday, August 26, 2018

VAPE VS SMOKING ?

Merokok merupakan satu aktiviti yang tidak menyihatkan kesihatan tubuh badan . Tetapi kebanyakkan manusia tidak mengira usia tetap melakukan aktiviti ini walaupun mempunyai kesan terhadap kesihatan yang amat bahaya .

Istilah "Vaping" juga merupakan salah satu aktiviti yang sama seperti merokok tetapi yang membezakannya adalah dengan menggunakan alatan elektronik atau lebih dikenali sebagai rokok elektronik . Ia juga memberikan kesan yang lebih bahaya berbanding rokok kerana menggunakan cecair kimia sebagai bahan berperisa dalam vape . Tetapi kebanyakkan orang berpendapat bahawa vape adalah satu inisiatif bagi perokok untuk berhenti merokok .

Jap nak gelak jap HAHAHAHAHAHAHAH !

Sebenarnyaa kedua dua aktiviti diatas iaitu vape atau rokok adalah sama sekali tidak elok dah boleh juga dikatakan haram kerana boleh membahayakan kesihatan . So , pada pendapat saya , kalau nak hisap vape atau rokok tu suka hatilah tetapi pikirlah atas kesihatan diri sendiri dan juga masyarakat yang berhampiran .

CARA PALING MUDAH UNTUK TIDAK MEROKOK DAN VAPE ADALAHHHHH ? .......


MUDAH KANN HANYA CAKAP... TAKNAK ROKOK ! TAKNAK VAPE !






No comments:

Post a Comment

Long Rowing

Assalamualaikum. Long Rowing This is a story of how I lead a kayaking race expedition to Bunga Mas 6. Our expedition were joined by ...