Sunday, August 26, 2018

BURUNG KESAYANGANKU

Cerita ini bermula ketika aku dan kawan² terjumpa sebuah sarang burung Tiong yg di dalamnya terdapat 4 ekor anak anaknya yg masih kecil..Lalu aku dan kawan² mengambil anak burung tersebut dan membelanya..aku ambil seekor drp 4 ekor tersebut..aku membelanya dgn penuh kasih sayang dan memberi makanan yg secukupnya..apabila anak burung Tiong tersebut sudah besar,dia menjadi sangat jinak dgn aku..setelah itu,aku mengeluarkan dia drp sangkarnya dan ternyata burung tersebut tidak mahu pergi kemana mana..pada malam itu aku pon ambil burung itu dan lepaskannya di dalam bilik kerana ingin bermain dengannya..selepas itu,aku terlupa utk memasukkan kembali burung tersebut ke dalam sangkarnya dan keesokan harinya,aku melihat burung tersebut sudah di makan oleh kucing..tamatlah riwayat burung kesayanganku



No comments:

Post a Comment

Long Rowing

Assalamualaikum. Long Rowing This is a story of how I lead a kayaking race expedition to Bunga Mas 6. Our expedition were joined by ...