Sunday, August 19, 2018

Paintball

https://www.123rf.com/photo_84248913_friends-are-playing-paintball-on-the-paintball-court-.html

Paintball adalah satu sukan survival dimana seperti simulasi peperangan dengan ciri kententeraan seperti celoreng,terminology,taktik dan 'paint marker' yang mana seperti senjata api.Sukan ini amat popular di negara asing malahan juga di negara kita

http://www.ballpoint.se/?page_id=857

So,Hari ini,aku nak cerita bagaimana seronoknya join sukan paintball ni..


Pada awalnye aku tak kisah n tak tahu apa-apa pun tentang sukan paintball..tapi Sejak aku form 4 aku mula minat dgan game ni..haahaha...sebab ala-ala macam counter strike gitu..So time tu aku mewakili sekolah aku peringkat negeri dengan 5 orang kawan aku yang lain..First aku main memang cam sial siket..biasa laa ..awal-awal kan..dengan tembak hadap langit,takutnya lagi.ahahahha.Time tu team aku menang tapi menang nasib je laa.sebab dua2 team noob...tahun tu sekolah aku hanya dapat pergi setakat quater final..takde luck


Https://www.thoughtco.com/top-reasons-to-play-paintball-256578

So,mase form 5 2016 pulak sekali lagi aki wakil sekolah aku lawan dekat smk paka.Sebabkn dah ade pengalamn so aku jadi ketua team aku...aku pon rancang laa strategik A dan B .Plan A aku jadi backup pada kawan aku plan B pulak aku yg jadi barisan hadapan..Tapi time game lain yang jadi..ramai yg 'mati' kene peluru cat tu termasuk sekali aku.tapi alhamdulillah team aku menang..cume nasib malang jugak tahun tu team aku hanya setakat menang tempat ketiga sahaje

http://89arena.com.my/paintball/paintball-tips/


Ape yg seronok time game last aku lawan adelah,team aku lawan dengan team sekolah agama..sekolah tu pakai baju ala-ala bendera palestin,team aku pulak pakai baju warna kuning je..hahaa pastu time lawan ape yang lawak nye,team aku kene panggil ISRAEL beb..sebab pegi tembak team diorang yang pakai baju palestin tu.Adoii rase bersalah beb..hahahahah.Pengalamn tu aku memang tak akan lupa ar..




So setakat ni sahaje dahulu,next aku cerita lain pulak..




No comments:

Post a Comment

Long Rowing

Assalamualaikum. Long Rowing This is a story of how I lead a kayaking race expedition to Bunga Mas 6. Our expedition were joined by ...