Thursday, October 25, 2018

Food Reviewer di Malaysia





Food reviewer merupakan salah satu pekerjaan yang dilakukan oleh seseorang untuk mempromosikan sesebuah menu di sebuah gerai makan biasa hinggalah ke restoran berstatus bintang.Mereka melakukan review ini dan mempromosikan melalui media sosial seperti Facebook,Instagram dan Youtube.

1.Pyan Padu Beb

-Pyan merupakan salah seorang perintis food reviewer di Malaysia.Berbekalkan taglinenya yang tersendiri iaitu #padubeb, Pyan merupakan food reviewer yang paling terkenal yang sangat aktif mempromosikan restoran-restoran di Malaysia.

google image

google image

2.Kchup Mkan

Duo ini terdiri daripada Amar dan Aim merupakan food reviewer dan juga reviewer untuk produk-produk viral di internet.Terkenal kerana jujur dalam setiap komen mengenai menu yang dicuba,serta telatah yang tidak kurang lucu juga.

google image



3.Laparpo

Juga merupakan duo food reviewer yang terkenal dek kerana bahasa utara mereka.Duo ini sering kali membuat food reviewer sambil menyelitkan unsur lucu kerana salah seorang daripada duo ini merupakan bekas peserta Maharaja Lawak Mega.

google image
google image



No comments:

Post a Comment

Long Rowing

Assalamualaikum. Long Rowing This is a story of how I lead a kayaking race expedition to Bunga Mas 6. Our expedition were joined by ...