Monday, October 15, 2018

CARI GALI

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :)

Ok tajuk saya hanyalah propa bagi menarik minat anda semua tetapi jangan kecewa semua sebab saya tetap akan cerita berkaitan dengan penggalian tetapi di lubang hidung hehe.Saya akan certia serba sedikit kelebihan korek hidung.Korang jangan sangka saya suka korek hidung pulak eh hahahaa.

1. MEMBANTU PERNAFASAN
Korek hidung membantu pernafasan dengan membersihkan 'kekotoran' di sepanjang jalan yang dikorek... lagi banyak 'kekotoran' yang dikorek, semakin mudah untuk korang bernafas..cuba korang start korek sekarang tengok bape miligram 'kekotoran' yang korang dapat...hahaha


2. SEBAGAI PERLINDUNGAN
Bagaimana korek hidung boleh lindung korang dari musuh??? senang je... kalo ada orang ingin mengganggu, nak ngorat korang tapi korang  tak berminat, korang korek je hidong... 'kekotoran' yang ada kat jari korang tu boleh dijadikan alat untuk melindungi korang....lagi banyak kat jari korang, lagi bagos.. believe me, sape nak taik hidung melepek kat muka dia..saya pon tak hingin...


3.KEYAKINAN DIRI
Orang yang suka korek hidung sembunyi2 ni sebenarnya lemah keyakinan diri... cuba korang try petua ni kalo nak tambah keyakinan diri... lepak kat kedai makan ngn member2..lagi ramai, lagi bagus... pastu korang korek hidong korang dengan asyik nyer... kompom member respek nyer la dengan gaya korang yang selamber and tak senonoh tu.. secara tak langsong, korang akan berasa bangga dan menambah keyakinan diri....saya selalu tengok orang buat je, saya tak pernah try lagi...

Itu sahaja dari saya , mohon maaf jika post ini membuat anda rasa terganggu.Ini hanyalah gurauan semata-mata kerana terdapat juga banyak keburukan dari mengorek hidung.Moga kita semua jaga kebersihan kita supaya tak dipandang remeh masyarakat.Ada juga saintis mengatakan ia boleh menambah sistem imunisasi badan.
sumber:https://www.dailymail.co.uk/health/article-2316509/Could-picking-nose-GOOD-One-scientist-believes-boost-immune-system.html

sumber:https://clipartxtras.com/categories/view/0bb223d96f18fec084e23fbb6be92b57553cccdd/kid-picking-nose-clipart.html

sumber:https://www.cosmo.ph/health/health-report/stop-picking-your-nose-a00177-20160820

sumber:https://www.kisspng.com/

Sumber:http://watthechuck.blogspot.com/2010/05/kelebihan-korek-hidung.html


No comments:

Post a Comment

Long Rowing

Assalamualaikum. Long Rowing This is a story of how I lead a kayaking race expedition to Bunga Mas 6. Our expedition were joined by ...