Monday, May 13, 2019

Kasturi Kesatria Katarsis


Hai assalamualaikum.
Tahun 2016, tingkatan 5, Sekolah Menengah Sains Tuanku Munawir.
Tahun tu lain macam sikit. Aku diberi peluang untuk menjawat jawatan sebagai pengawas sekolah. Aku sendiri tak yakin dengan diri aku waktu tu. Tak tahulah apa yang aku dah buat kat sana tapi aku juga dilantik sebagai ketua asrama. Satu jawatan yang dianggap "holy" kat SASER. Sepanjang setahun tu sangat sukar bagi aku pada mulanya.Aku mana penah pegang jawatan tinggi macam ni. Susah aku nak bahagi masa untuk pelajaran dan tugas sebagai ketua asrama sebab tahun tu aku duduk SPM. Banyak kelas tambahan, kerja tambahan dan stress tambahan. Tapi keseluruhannya, aku bersyukur juga diberi peluang untuk rasa pengalaman jadi ketua. Sedikit sebanyak dapat bantu cari diri aku, urus diri aku. 




No comments:

Post a Comment

Long Rowing

Assalamualaikum. Long Rowing This is a story of how I lead a kayaking race expedition to Bunga Mas 6. Our expedition were joined by ...