Thursday, September 6, 2018

KAWAN KAWANKU

Semua orang mempunyai kawan termasuk aku sendiri. Setiap orang kita kenali, yang kita dampingi adalah kawan. Sama ada disekolah, pejabat atau dimana sahaja, mereka adalah kawan. Sekiranya kawan itu sentiasa bersama kita dan sanggup menolong kita dikala susah,dan itu dipanggil sahabat..

Sepanjang 19 tahun aku diberi peluang utk hidup,pelbagai perangai manusia yg telah aku jumpa bagi melengkapkan kehidupanku sebagai seorang perantau di atas muka bumi ini..setiap seorang drp kawan kawanku telah minggalkan kenangan pahit dan manis dalam hidupku..

Pelbagai kenangan yg telah kami lalui bersama yg pahit utk diulang dan dan manis utk dikenang..ketika terkenangkan kenangan yg lalu,aku hanya mampu menangis ,tersenyum dan ketawa sendirian..Salah satu kenangan yg x dapat ku lupakan adalah ketika aku dan roomates aku tidak terjaga ketika solat subuh..pada pg itu juga cg kaunselor yg selalu dtg ke surau telah mengejut kami dan menghukum kami di hadapan asrama..kami dipaksa mandi air paip yg berada di situ dan dan solat berjemaah di atas jalan tar dalam keadaan basah..selepas itu kami diminta utk memberi tazkirah yg berbentuk nasihat supaya tidak ponteng solat subuh lagi..

Kenangan yg kedua adalah ketika aku dan kawan² ku telah disebat dgn paip pvc kerana clear blog lambat utk rollcall pagi..ketika riadah pada ptg itu kami semua menyorok di asrama kerana betis terlalu sakit utk bermain..

Kenangan yg terakhir adalah ketika aku dihantar ke sebuah kem..ketika itu Malaysia telah dilanda sebuah musim yg suhunya tidak seperti biasa..suhu ketika itu agak rendah..pelbagai kenangan ketika berada di situ..

Itulah kenangan bersama kawan² yg ingin rasanya aku berteriak utk melempiaskan rindu yg suri..Tuhan terima kasih utk kawan yg luar biasa...sekian




1 comment:

  1. Ayo bosku Semuanya,
    Yuk iseng bermain game untuk mendapatkan uang tambahan setiap harinya Hanya di arena-domino.net
    Modal Kecil Dapat Puluhan Juta ^^
    Bareng saya dan teman-temanku yang cantik-cantik loh !
    Info Situs www.arena-domino.net
    yukk di add WA : +855964967353

    ReplyDelete

Long Rowing

Assalamualaikum. Long Rowing This is a story of how I lead a kayaking race expedition to Bunga Mas 6. Our expedition were joined by ...