Saturday, September 29, 2018

BULLY SCHOLARSHIP EDITION

https://goo.gl/images/gHrMGG


Bully Scholarship Edition,merupakan sebuah permainan game playstation yang diterbit oleh Rockstars. Game ini pernah mencetus satu fenomena pada suatu ketika dahulu.Grand Theft Auto: San Andreas juga adalah game diterbitkan oleh Rockstars yang seronok dimain.



https://goo.gl/images/42bKWw
Permainan ini memfokus kepada pelajar Bullworth baru pindah, Jimmy Hopkins. Jimmy merupakan remaja nakal dan seorang anak yatim piatu yang telah diusir beberapa kali oleh sekolah lamanya. Ia pun akhirnya dimasukkan kedalam Akademi Bullworth oleh ayah dan ibu angkatnya. Game ini mengisahkan Jimmy satu persatu berhasil menundukan ketua geng disana, yaitu Preppies (Anak-anak Kaya), Greasers (Geng Motor), Nerds (Geng Pustakawan), Jocks (Geng Atlet), dan Townies (Warga Kota) bersama temannya, Gary Smith. Setelah menundukan semua geng, semuanya berbalik ketika Gary menghasut warga kota untuk menyerang Akademi Bullwort, dan mengatakan bahwa semua itu adalah perbuatan Jimmy. Percaya akan perkataan Gary, Jimmy lalu dimusuhi oleh semua geng di Akademi Bullworth. Bahkan Kepala Akademi Bullworth, Dr. Crabblesnitch mengusirnya dari sekolah.

Banyak lagi aksi-aksi dan task- task perlu disiapkan oleh Jimmy.Permainan Video ini seronok kerana ia melatar belakang sekolah,Di mana banyak kes bully berlaku. Selepas Jimmy datang ke sekolah,satu persatu pembuli dikalahkan walaupun jimmy dahulunya pon juga pembuli.Game ini dikenali Canis Canem yang bermaksud 'Anjing makan Anjing'  sesuai dengan watak jimmy. ending game ini sangat romantik dimana, Zoe yang dulu dibuang sekolah disebabkan kes tertentu,berjaya masuk balik ke sekolah itu disebabkan Jimmy.


https://goo.gl/images/JDbP7H



https://goo.gl/images/B8QQkV




https://goo.gl/images/3ob2u8



Anugerah
  • Memenangi anugerah IGN bagi kategori Permainan Aksi PlayStation 2 Terbaik.
  • Memenangi anugerah GameSpot bagi kategori Muzik Asal Terbaik.
  • Finalis bagi Game of the Year 2006 GameSpot.
  • Gaming Target - 52 Games We'll Still Be Playing From 2006 selection
  • Tersenarai dalam lima permainan PlayStation 2 terbaik game of the year.
Rujukan

 Jeff Gerstmann (2006-10-19). "Bully for PlayStation 2 Review". GameSpot. Dicapai 2007-03-14

No comments:

Post a Comment

Long Rowing

Assalamualaikum. Long Rowing This is a story of how I lead a kayaking race expedition to Bunga Mas 6. Our expedition were joined by ...